Monday, July 18, 2011

Kesedihan

YA ALLAH YA TUHAN KU AKU MOHON PADAMU YA ALLAH SEMBUHKAN LAH SALINA ABDULLAH KERANA SESUNGGUHNYA INI ADALAH UJIAN DAN KEHENDAK MU DAN DIA PULIH PUN JUA DIATAS KEHENDAK MU JUA.. AMIN YA ROBBUL ALAMIN.

Terlalu pilu bila mendapat berita akan kesakitan dan kesengsaraan makcik bungsu ku... Dia adalah rakan sepermainan ku dari kecil memandangkan umur kami cuma beza setahun sahaja.

Terlalu terkilan sebab beliau tidak mendapatkan rawatan dengan segera. Padahal bulan 4 lagi sudah dapat dikesan akan virus tersebut. Kini setelah 3bln, beliau disahkan kenser tahap 4. Nasib baik pakcik-pakcik ku yang lain berkeras juga untuk membawa beliau ke Hospital Batu Pahat. Padahal ibu ku yang seorang kakitangan Hospital telah menasihatkan untuk menjalani rawata di hospital tetapi hampa.... Saranan ibu ku dikecam. Masih mahu meneruskan rawatan tradisional.

Memang tidak salah untuk berusaha tetapi kenalah berusaha sehabis daya. Bukan sekadar berharap dengan satu-satu jalan sahaja.

Doaku semoga ketabahan akan sentiasa berada di dalam jiwa beliau dan ahli keluargaku untuk menghadapinya. Buat nenekku, banyak2 bersabar. Nenek jangan nangis2, nenek kena kuat.....

2 comments:

BRO_MONDAY said...

sis pieja : astargfirullahalazim...semoga mak su yu ok hendakNya...

QasehTercipta said...

aiman : Terima kasih... hr nie beliau dah menjalani pembedahan