Sunday, November 10, 2019

Salam Malidur Rasul 1441H

Kontijen Lelaki KPLB
Kontijen Wanita KPLB
kembang semangkuk pipiku hahaha


seawal 5pagi dah ada di ofis 😆


ehhh... kita jumpa dia dekat sini laaa... 

tahun ni aku sertaikan perarakan Malidur Rasul di Axita Arena Bukit Jalil.. ramai juga kawan-kawan dari pelbagai kementerian aku jumpa di sini. tak sangka diorg masih ingat aku ni. malu juga bila tetiba orang pekik nama kau hahaha...

ini antara sebahagian gambar yang ada untuk kenangan

Monday, September 30, 2019

Kembali



Ku' tahu keegoanku
Membuat dirimu rapuh
Betapa siksanya aku
Bila kau pergi menjauh
'Ku rasakan bagai mimpi
Mimpi yang takkan terjadi
Pada diri ini

Beribu kata cintaku
Kau tak menoleh kembali
Kau campak aku disini
Bersama cinta di hati

Kau biarkan aku
Sendiri bersedih
Berteman air mata di pipi 😰

'Ku gapai bintang bintang
Yang terang bercahaya
Tak 'ku hirau satu bintang
Yang terindah
Yang selalu menemani diri ini
Bila 'ku kecewa
Haaaa

Tak 'ku sangka
Kau pergi tinggalkan 'ku sendiri
Bersama derita yang
Duluku beri
Bukalah pintu hatimu
Sekali lagi
Sayangku mahu kembali

'Ku gapai bintang bintang
Yang terang…


Friday, September 20, 2019

JJM


bergaya dia hari ni lepas dah masuk absober adjustable.. puas aku pujuk rayu en suami untuk tukar. hari ni baru berjaya 😂.

ini kereta aku sejak dari bujang lagi.. tahun 2005 aku beli. masa tu aku baru je dapat kerja tetap setelah tamat kontrak ku sebagai guru sandaran tidak terlatih (gstt).

ini lah satu2 harta atas nama aku masa tu.. sayang sungguh aku pada dia ni 😍. tapi rasanya tahun 2006, dia ni sakit gara2 sikap bodoh aku. menyesal sungguh aku sehingga hari ni. pendek akal sangat 🙄. sudahnya dia kena masuk wad seminggu 🤣🤣




Monday, September 16, 2019

Shah Alam


padahal nak ke Shah Alam aje pun... itu pun kena pakai waze  😂


punyalah lama sungguh aku tak jejak kaki ke Shah Alam. Padahal dulu Shah Alam tempat bercinta 😍😍😍😍
dan sempatlah beberapa bulan cari rezeki hahaha.. kenangan kadang-kadang indah dan kadang-kadang mengundang kesedihan. mana kenangan yang mengundang kesedihan itu, aku hanya jadikan kekuatan di masa depan. selagi bergelar manusia, kita tidak akan terlepas dari merasa semua rasa itu.

tujuan ke sini pun sebab nak uruskan Hibah Harta. Sementara kita masih hidup ni, uruskan dan selesaikan apa yang perlu untuk kehidupan kita masa hadapan.

aku cukup bersyukur kerana suami memahami dalam urusan ini. terima kasih suami 😘


apa itu hibah harta? kalian boleh hubungi akak Aliza atau mana2 Perunding Pewarisan Harta Islam untuk mengetahui dengan lebih lanjut. 
Kalian dengar dahulu baru kalian akan tahu, sama ada kamu perlu atau tidak.





Tuesday, September 3, 2019

‘’SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN BUAT SUAMI TERSAYANG’’

♥️ Semoga dirimu selalu diberikan kesihatan yg baik,
♥️ Dipanjangkan usiamu,
♥️ Diberikan rezeki yang melimpah,
♥️ Semoga segala cita2 tercapai,
♥️ Sentiasa dibawah lindungan ALLAH SWT,
♥️ Terima kasih untuk segalanya...
♥️  I always love u till Jannah...😘😘😘


Thursday, August 8, 2019

Terlalu Memuja


Berulang suara hati
Berbicara tentang dia
Senyuman pun canda bahagia
Kini sepi dalam memori semalam
Hanya aku yang tahu
Hanya aku yang menanggung
Segala erti pengorbanan
'Ku tempuhi dalam kedukaan
Biarlah aku sendirian tanpa cinta
Dari menyaksikan sebuah kepuraan
Tibalah waktunya aku
Harus tinggalkan dia
Hamparan hati yang dulu pernah kuberikan
Kini menjadi kehilangan melukakan
Apakah silapku
ho-o
Terlalu memuja
Disini berakhir segala
Episod bersamanya
Hanya aku yang tahu
Hanya aku yang menanggung
Segala erti pengorbanan
'Ku tempuhi dalam kedukaan
Biarlah aku sendirian tanpa cinta
Dari menyaksikan sebuah kepuraan
Tibalah waktunya aku
Harus tinggalkan dia
Hamparan hati yang dulu pernah kuberikan
Kini menjadi kehilangan melukakan
Apakah silapku
ho-o
Terlalu memuja
Aku dipersia
Tibalah waktunya
Rintihan berlalu

JJM


aduhaiii kena cium pulak JJM ni.. bila tengok yang langgar tu 👨 rasa nak marah aje. beli lesen ke sampai nak parking pun tak tahu 😡😡😡

tapi hati sejuk sikit sebab 👨 dia tunggu akak keluar dari beli barang. kalau dia lari, memang viral lah muka sebab cctv ada kiri kanan depan belakang 😊

satu hal nak bawa pergi klinik JJM ni .. dugaan sungguh. mungkin ada yang Allah nak beri selepas ni yang lebih baik. mungkin diganti dengan X70 ke hahaha 😂😂

DeFa Sempoi sila uruskan yea 😀

Wednesday, June 12, 2019

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2019




Selamat Hari Raya Aidilfitri 2019.. Tahun ni team raya rumah mertua.

Tapi menjelang petang, akak diserang deman pula. gigih en suami pusing mencari klinik yang buka. akhirnya jumpa di bandar Tengkera. macam biasa, ramai yang datang bertamu


Esok en suami carikan makanan kesukaan akak... putu piring viral melaka. rezeki kami bila datang tu takde orang lagi beratur panjang. 








Wednesday, April 17, 2019

Farewell Lunch...

Selamat tinggal shila... semoga terus berjaya di tempat baru







Tuesday, April 2, 2019

Kursus Perakaunan Akaun Amanah, Deposit dan Panjar

Kursus Perakaunan Akaun Amanah, Deposit dan Panjar
25-28 Mac 2019







corat-coret berkursus selama 5hari 4 malam di Institut Perakaunan Negara Sabak Bernam..
tahu depan akak memang nak datang sana bawa kereta. tak mahu lagi naik bas IPN huhuhu..

selama 3 jam menanti peserta dari Segamat yang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. rasa nak turun bas aje masa tu. 

selepas kursus hari pertama, berusaha cari tempat makan bila nak guna app Grab tak ada pula di kawasan tu. guna apps Mycar berkali-kali retry driver pun takde. akhirnya cari alternatif lain, jomm sewa kereta. bila dah dapat, evcited sangat, cepat2 bersiap. sebab tu mak pesan, jangan gembira sangat. tunggu dekat pejabat asrama sampai 1 jam lebih, tidak kunjung tiba. aduhaiii apalah susah sangat. bila call/whatsapp cakap OK OK tapi KO. terus aku batalkan tempahan. bila dah batal, baru cakap dia dah ada depan guard. ko rasa? minta maaflah encik, kalau nak berniaga bukan macam tu. ikut pada apa yang kau janji. kalau setakat tunggu 15 minit boleh terima lagi. ni dekat 1 jam setengah kot. 

sebab tu, untuk tahun depan ... aku dah nekad nak bawa kereta sendiri aje walaupun tak boleh nak tuntut.

sila lah majukan kawasan tu, sedihhh...  

Salam Perpisahan

Selamat tinggal Shila... semoga berjaya di tempat baru







Sunday, March 31, 2019

Kenduri Kahwin


ini bukti akak gie kenduri kahwin taw dalam keadaan cuaca yang sangat panas sekarang ni. walau diri kurang sihat, ku gagahi jua demi en suami