Friday, December 14, 2012

Ku Terima Kau Apa Adanya



a friend is someone who understands your past. believes in your future and accepts you just the way you are...

saya sayang kamu ketat-ketat suamiku.... 





Mencintaimu..
Setulus hatiku..
Tak pernah kuberharap lebih darimu

Hatiku slalu
inginkan kamu
meski kau tak sempurna dimata lainnya

Kutrima kekuranganmu
Yang kumau hanya hatimu

Reff:
Kutrima kekuranganmu 
Kusyukuri kelebihanmu
Karna ku memang sayang kamu...
Kutrima kekuranganmu 
Kusyukuri kelebihanmu
Karna ku memang sayang kamu...

Friday, December 7, 2012

Permohonan Pinjaman Perumahan

Ini Kelulusan suamiku....
Ini Kelulusan diriku pula...

Alhamdulilah, akhirnya permohonan pinjaman perumahan kami berdua telah selesai... kini menanti rumah siap sepenuhnya. lepas nie dah boleh kumpul duit pula untuk masuk rumah baru... kena mengumpul semula laa jawabnya hehehe....

Bunga-Bunga Cinta

Bunga- Bunga Cinta
Kanan -- Dari Defa Qaseh
Kiri -- Dari Defa Sempoi

Masing terima jambangan bunga di opis. cuma yang membezakan adalah waktu penerimaan... :)


Sunday, November 25, 2012

Menara Kuala Lumpur @ Atmosphere 360


Makan Malam Meraikan Ulangtahun Perkahwinan Defa Qasehnya Sempoi

Pada 24 November 2012 (Sabtu) Jam 9 malam, aku telah pun menempah makan malam sempena Ulangtahun Perkahwinan Kami. Tempahan ini dibuat tanpa pengetahuan en suami. Konon2 nak buat kejutan.   Ini hadiah untuk beliau di atas pengorbanan beliau menjaga aku yang telah diamanahkan oleh kedua ibu bapaku bermula 28 November 2010. alahaiii.... sayu pulak tetiba.
nilainya tidak akan sama dengan setiap tanggungjawab yang telah beliau laksanakan tetapi sekadar memberikan kenangan yang indah sepanjang perjalanan kami bersama. hampir 2 tahun, kami menjadi pelengkap hidup masing2 dan mengenali hati budi serta bercinta. orang kata bercinta selepas berkahwin itu lebih indah. yuppp, memang indah sebab semuanya HALAL...  
sedangkan lidah lagikan tergigit inikan pula hidup rumahtangga kan...aku bersyukur sangat sebab dikurniakan seorang suami yang amat memahami dan selalu bertolak ansur dengan aku. sebabnya aku nie selalu keras kepala dan degil. anak no.2 kot hehehe...  tapiiii, terus terang setiap kali berlaku perselisihan, suami aje yang memujuk lalalala... nama aje aku nie pompuan tapi aku tak reti nak pujuk. seriusss.... tak tipu punyer

untuk suamiku Mohd Nordin Ahmad, saya Faezaa Mahmad Morazam sayang sangat2 pada kamu... Semoga ikatan kita akan kekal hingga jannah dan kita akan dikurniakan anak2 yang soleh dan solehah. Amin 

Menara Kuala Lumpur dengan ketinggian  421 meter  di atas paras tanah

Selamat Datang.... :)

Chakkk.... I see U Sayang.... 
Jom kita teropong orang sebelah...

Pemandangan dari Observation Deck
Pemandangan dari Observation Deck
Atmosphere 360

Buffet Side

Sashimi & Sushi Station ... Ini tempat utk suami sbb aku mmg tak makan pun.
tekak org melayu hehehe...
Pemandangan Menara KLCC dari meja makan kami... 
So Lomantik maaa....
Suasana yang cukup indah berada di sini.... 

Perkhidmatan Joykey.... 
Ini buktinya... kena simpan dalam album kenangan kami
Ini Kenangan kami ke sana... Sweet kan :)


Friday, November 23, 2012

Bihun Goreng Udang

alhamdulilah..... 



Bihun Udang

Rentetan JJM

Inilah wajah JJM yang telah ku jaga dan belai sampai saat ini. ramai gak yang meminta aku menjualkan tapi.... jawapan aku tetap sama NO. dengan en Suami pun telah diberikan ingatan yang aku tidak mahu jualkannya kerana inilah hasil titik peluh aku dari mula bekerja sebagai Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) sehingga kini. 
JJM tidak pernah pun menyusahkan aku dan yang paling utama tidak MENGERINGKAN poketku hahaha... 
Terlalu banyak kisah suka dan DUKA aku bersama JJM. yang paling tidak aku lupakan saat aku kemalangan pada tahun 2007. itulah tindakan paling bodoh aku lakukan. nasib baiklah rosaknya tidak teruk. waktu tu fikiran bercelaru dan aku menyesal sungguh2. kalau diberikan peluang untuk putar masa kembali, aku tak mahu pun bawa penumpang yang berada di sebelah aku saat tu dan menyesal sungguh kenal dengan dia. kalau aku tahu, aku campak aje dia dekat mana-mana hahahaha.... tapi mak pesan, TAK BAIK!!! itu sudah ketetapan yang telah tertulis sejak awal dan kena terima dengan redha.

So,,, mari kita layan sedikit gambar JJM

JJM kesayangan dengan Side Mirror B13


Pioneer Dash Doubel-Din... boleh layan movie dlm keta

SSCUS Euro PU Kini yang diidamkan telah aku sarungkan... memang terbaik seat nie... tapi saiz tak ngam ngan badan hihihi




Ulangtahun Perkahwinan ke 2



Bulan November bakal melakar satu lagi sejarah, iaitu hari Ulangtahun Perkahwinan Puan Defa Qaseh bersama Encik Defa Sempoi kali ke 2... Alhamdulilah, bersyukur ke atas Illahi kerana diberi kami peluang untuk hidup gembira hingga ke saat ini... Cuma mohonku agar dimurahkan rezeki kami untuk menimang cahaya mata pula selepas ini. Amin....

Minggu lepas, aku telah ke Sunway Piramid mencari sesuatu untuk dihadiahkan kepada suamiku... Pada mula aku langsung tidak tahu apakah hadiah yang hendak diberikan. Akhirnya.......... tadaaa, nampak pula kedai ni...

Pada mulannya hendak belikan 1 set couple jam tangan Cerruti 1881 sebagimana jam tangan kami semasa perkahwinan 2 tahun yang lepas tetapi memandangkan cik jurujual mencadangkan aku untuk ambil brand yang lain, akhirnya.... tadaaa.... ini yang aku belikan...

BNB823-1532C & BNB817-2537S

Tag : Doaku semoga kami berdua saling mengingati setiap masa dan waktu kami berdua sehingga akhir hayat kami dan seterusnya dikurniakan anak2 yang soleh dan solehan. Amin.



Monday, November 19, 2012

Nasi Lemak Pandan

Nasi Lemak Pandan
Taraaa.... Ini hasil hujung minggu ku.. Nasi Lemak Pandan bersama sambal tumis sotong...Suami puji sedopppp  :) Alhamdulilah

Tempahan

Nasi Goreng Ayam

Puding Oreo Cheese
Alhamdulilah, walaupun masih berstatus pekerja tapi masih sempat menyiapakan tempahan seawal jam 8pagi. Nasi Goreng Ayam 50 bungkus dan Puding Oreo Cheese 100 unit. Terima kasih kepada yang menempah. 

J.. 8105

J.. 8105 ~ Sama no plate ngan kereta ayahku. Ingat nak sama ngan JJM tapi no dah terlepas


Defa Sempoi sedang membuka plastik... Defa Qaseh bagi peluang pada suami
Alhamdulilah, akhirnya dapat kini kami memiliki MPV terbaru...

Sunday, November 11, 2012

KELAB TASIK PUTRAJAYA

Menu
Restoran Putra Klasik

Chicken Chop Black Paper - Pilihan Suami

Mee Goreng Mamak - Pilihan Kami Berdua

Jus Manggo - Pilihan Diriku



Coffee Kluang Pilihan Suami
Nasi Goreng Kampung Pilihanku...


Wednesday, August 15, 2012

5 S


Alhamdulilah.... Akhirnya aku mendapat TAG yang aku idamkan selama nie... Inilah hasil keperitan dan kepenatan aku dalam menguruskan Stor Utama Kementerian ku...

TERBAIK.... rasa bersyukur sesangat dengan apa yang diperolehi. Seminggu aku dan dibantu dengan tenaga kerja seramai 3 orang membantu aku menyiapkan susun atur semula stor ini. Berbaloiiiiiiii.....

Kat bawah ni aku sertakan gambar-gambar di dalam stor ku...

Stok yang dibawa keluar dari semua rak... 
Stok yang dibawa keluar dari semua rak...
Inilah kedudukan rak yang terkini.... Oren Kuning.... Pilihan warna oleh diriku sendiri

Susun atur semula stok

Susun Atur Toner

Garisan pemisah Dilarang Masuk
Kedudukan Kad Petak
Sudut Informasi yang menempatkan Carta Organisasi, Pelan Lantai dan Proses Kerja
Ruang Menunggu
Kaunter (Inilah tempatku.... Alas meja pun Oren taw!!!)